CZ SK EN

4 KROKY, JAK OPTIMALIZOVAT NAKLÁDÁNÍ S ODPADY

Vydáno dne: 20. 5. 2020 10:13 MANUTAN s.r.o.

Ve větších i menších firmách neexistuje standardní vzorec pro optimální nakládání s odpady. Obvykle je to ale tak, že každá společnost má vytvořená svá vlastní pravidla. Společnost Manutan, dodavatel výrobků a řešení pro průmyslový sektor i veřejnou právu, představuje osvědčený postup, který umožňuje nakládání s odpady optimalizovat.

1) Provést kompletní diagnostiku
Nejprve je důležité identifikovat a „prostudovat" odpady, které v dané výrobní firmě, společnosti nebo veřejné instituci vznikají. V tomto kroku jde o práci v terénu. Je zapotřebí projít různá místa pro pozorování a zachycení práce provozního personálu. Při této příležitosti je potřeba zejména analyzovat použité suroviny, produkci odpadu a naléhavost řešení vzniklých situací. „S tímto „odpadovým auditem" souvisí také zjištění informací o objemu, typologii, kvalitě třídění samotného odpadu, toku lidí nebo volných vnitřních i venkovních prostor," sdělil Josef Mik, marketingový ředitel společnosti Manutan.

2) Určit vhodná řešení
Po dokončení auditu nastává výběr konkrétních řešení, která nejlépe vyhovují stavu na místě a jednotlivým pracovním týmům. U výběru vhodné nádoby na odpad je nutné brát v úvahu daný typ nádob na odpad přizpůsobený kapacitě množství odpadu (od 1litrového popelníku po 2 500litrový kontejner), jejich prostředí (kontejner a vnitřní nebo venkovní třídicí přihrádka) i specifické vlastnosti (pro suť, sloužící jako popelník, s přihrádkou atd.). Odpad je také možné likvidovat zařízením instalovaným na místě (například kompaktor, dopravník, drtič atd.).

„Uvažování o vhodných řešeních by mělo směřovat také k optimalizovanému umístění v rámci chodu provozu, organizaci toků odpadu a sběru odpadu, který je připravený na míru poskytovateli. Firmy by měly vzít na vědomí také doplňkové služby, jako je digitální aplikace pro sledování odpadu nebo sledování a shromažďování odpadu na vyžádání," uvedl Josef Mik ze společnosti Manutan.

3) Komunikace se zaměstnanci
Komunikace je katalyzátorem veškerých procesů. Pro projektový tým nebo jednotlivé řešitele optimalizace nakládání s odpady je důležité ujištění, že má podporu nejvyššího managementu a také nastaven způsob, jak o nakládání s odpady informovat zaměstnance. Protože jde o změnu jejich návyků, je nutné prokázat určité vzdělávací schopnosti, sdílet společné cíle a informovat je o předpisech, aby se celá iniciativa legitimizovala.

4) Následná opatření
Nakládání s odpady je potřeba monitorovat a vyhodnocovat. Obě činnosti umožní sledovat dodržování nakládání s odpady a případně zahájit nezbytná nápravná opatření, jako je postupná implementace komunikačních kampaní. „Aby bylo nakládání s odpady úspěšné, je vhodné tyto čtyři kroky (diagnostiku, řešení, komunikaci a měření) pravidelně opakovat," doplnil Josef Mik z Manutanu.

Kontakt pro média:
Lukáš Klapil, Crest Communications Ostrava, Mob.: 603 824 194, E-mail: klapil@crestmorava.cz

Soubory ke stažení

Obrázky
Ilustrační foto_Manutan_1.png
Ilustrační foto_Manutan_1.png
Ilustrační foto_Manutan_2.png
Ilustrační foto_Manutan_2.png
Ilustrační foto_Manutan_3.png
Ilustrační foto_Manutan_3.png
Současní klienti
Referenční klienti
108 AGENCYA LA MAISONARIELASENTAL LANDB4B INKASSOBALANCE CLUB BRUMLOVKABECHEROVKA LEMONDBEST EMPLOYERS - AON HEWITTBONATRANS GROUPCENTRAL PARK PRAHACODECOCOLEMAN S.I.CON CS s.r.o.,CTPČESKÁ RADA PRO ŠETRNÉ BUDOVYDACHSER CZECH REPUBLICDARAMISDŮM SE ZELENOU STŘECHOUEDENREDEDIFICE CONSTRUCTION & CONSULTINGEFKOELOPAKEMCOEPD - PALLADIUMFASHION ARENA OUTLET CENTERFORUM KARLINGES REALHARIBO CZHARIBO SKHB REAVISHOCHTIEF DEVELOPMENTHORMENHSBCHUISMAN KONSTRUKCEINVEST MORE 2015INVEST MORE 2016IROBOTKERAMIKA SOUKUPKetoMix CZKetoMix SKKOFOLAKURZ HORSKÉ MEDICÍNYLEXXUSLIGHTHOUSE GROUP - GALERIE HARFALIKO-SMANNERMČR v lezení na obtížnostMILLAMINISMIPIMMLÉKÁRNA VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍMORAVSKOSLEZSKÝ AUTOMOBILOVÝ KLASTRMORPHY RICHARDSMS DEVELOPMENT - PROJEKT ZAHRADAMT LEGALOBECNÍ DVŮROBCHODNÍ CENTRUM QUADRIOOLMAOLYMPIA TEPLICEOSTROJP3 CZP3 SKPALÁC FLÓRAPALÁC PARDUBICEPATÉ DU CHEFPHILADELPHIAPIONEER INVESTMENTS ČRPLZEŇSKÝ PRAZDROJ - MASTERPLZEŇSKÝ PRAZDROJ, VELKOPOPOVICKÝ KOZELPORGPRAZDROJ LIDEMPREZENTACE BRNA V NEW YORKU 1. - 2. 10. 2012PROFIAUTOREALITNÍ SPOLEČNOST ČESKÉ SPOŘITELNYREHABILITAČNÍ ÚSTAV HRABYNĚRENOMIA CZRI OKNAROCKWOOLROTARY INTERNATIONAL DISTRIKT 2240SDRUŽENÍ PRO ROZVOJ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJESchwarzkopf ProfessionalSKROSSSOLIGHT HOLDING s.r.o.SPAR ČESKÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST S.R.O.Strojmetal Aluminium ForgingSUEZ WaterŠUMPERSKÁ PROVOZNÍ VODOHOSPODÁŘSKÁ SPOLEČNOSTTEVATHE ORCHARDTOUAXTROOSTWIJKUBM BOHEMIAVÍTKOVICE STEELVZÁŘÍ - FESTIVAL SVĚTLA A VIDEOMAPPINGUWOLF THEISSWWW.KDECHCIBYDLET.CZ
Crest Praha
Ostrovní 126/30, 110 00 Praha 1
tel.: +420 731 613 608
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: 2t9dhvu
Crest Ostrava
Tovární 537/8, 709 00 Ostrava–Mariánské Hory
tel.: +420 596 620 435 – 6
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: tk7wthy
Crest Bratislava
Murgašova 3, 811 04 Bratislava
tel.: +421 904 283 825
e-mail: zobrazit
 
Jsme členem
Asociace Public Relations Agentur (APRA)
od 28. června 2005.
Držitelem CERTIFIKÁTU CMS 3
(Consultancy Management Standard)
od 13. prosince 2007.
Jsme členem celosvětové sítě
PR agentur IPRN od března 2007.
Tuto organizaci reprezentujeme
v České republice a na Slovensku.