Každý člověk je ovlivněn vnějším prostorem, ve kterém žije. Stejný dopad na něj však mají i prostory vnitřní, a to nejen domov, ale také pracovní prostředí, ve kterém tráví stále více času. Česko-anglická kniha archSPACEOFFICE na 180 stranách fotografií a textů reflektuje současnou situaci, kdy se kanceláře staly životním prostorem většiny obyvatel. Jak jej z různých hledisek chápou jejich samotní autoři a v čem vidí jejich budoucnost, to se čtenáři dozvědí z devíti rozhovorů s architekty, designéry a dalšími tvůrci kancelářského prostoru. Patří mezi ně například Zdeněk Fránek zamýšlející se nad úlohou vize v architektuře jak na úrovni architekta, tak designéra, Christophe Weller popisující faktory mající vliv na produktivitu práce či Peter C. Abonyi, který k architektuře přistupuje skoro až s filozofickým přístupem. Každý z přispěvatelů nahlíží na fenomén proměny kanceláří z jiné perspektivy a svůj pohled ilustruje referenční realizací. Libor Musil ze společnosti LIKO-S, jež je investorem knihy, k tématu dodává: „Jednou z vizí naší společnosti je zelená kancelář budoucnosti pozitivně ovlivňující zdraví těch, kteří v ní pracují. Důkazem je náš experimentální kancelářský objekt LIKO-NOE, který je vítězem kategorie Zdravá kancelář v soutěži Zasedačka roku 2015."
Rozhovory s odborníky vedli Jiří Hloušek a Jana Hloušková (Řeháková), autoři blogu www.archspace.cz. Téma doplňuje esej teoretika architektury Petra Volfa, zabývající se historií kancelářských budov - od významných realizací až po časovou osu zobrazující dispoziční vývoj kanceláří.
Kniha archSPACEOFFICE tak přináší skutečně komplexní, různorodé pohledy na kancelářské prostory z Česka, Slovenska, Rumunska a dalších zemí z pozice architekta, klienta nebo stavební firmy. Cílem autorů bylo vytvořit průvodce historickými a současnými trendy, který by se stal inspirací jak pro investory, tak pro designéry i stavitele. Kniha však zaujme nejen obsahem, ale také neobvyklým formátem 30 x 30 centimetrů a originálním designem s motivem mravenců. Autorem neotřelého grafického konceptu je přední český grafik Michal Klega. Cena publikace je 400 Kč a objednávat ji můžete na e-shopu http://kniha.archspace.cz/.
Pro další informace se prosím obraťte na:
Veronika Boráková, Crest Communications
Tel. +420 222 927 111 E-mail: veronika.borakova@crestcom.cz
Jiří Hloušek, archSPACE
Tel. +420 605 714 990 E-mail: jiri.hlousek@archspace.cz
Eva Tabačková, LIKO-S
Tel. +420 607 046 704 E-mail: eva.tabackova@liko-s.cz
POZNÁMKA PRO EDITORY
LIKO-S je mezinárodně úspěšná rodinná firma založená v roce 1992. Jejími hlavními obory jsou výroba a montáže přestavitelných interiérových příček, stavby montovaných hal pro střední a menší firmy, zateplování stříkanou tepelnou izolací ICYNENE® a výroba svařenců, konstrukcí a technologických linek. Roční obrat celé skupiny činí cca 750 mil. Kč s rostoucí tendencí. Majitelé firmy většinu zisku každoročně věnují do významných investic v rámci technologií, výzkumu a vývoje a také vzdělávání zaměstnanců. V roce 2015 činily tyto investice celkem 35 milionů Kč. LIKO-S exportuje zhruba třetinu své produkce do evropských států, jako jsou např. Německo, Švýcarsko, Nizozemí, Francie, Švédsko, Norsko, Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko. Skrze svoji obchodní síť dodává firma své výrobky také na mimoevropské trhy, jako jsou Indie, Střední východ, Jižní Amerika a nově také USA. V minulých letech přinesla firma LIKO-S celou řadu inovací, které vždy měnily celá odvětví. V blízké budoucnosti se hodlá zaměřit na segmenty stavebního a strojního trhu s ještě vyšší odborností a přidanou hodnotou. S tímto také souvisí nově postavené výzkumné centrum LIKO-Noe®, inovativní produkty SMART-i-WALL® a VACUWALL® a významné investice do technologického vybavení strojírenské výroby.
Více informací na www.liko-s.cz.