Na celém životním cyklu budov, od přípravy výstavby projektu přes jeho realizaci až po následný provoz objektu, se podílí velké množství nejrůznějších firem a dodavatelů. Klíčovou roli v tom, aby vše fungovalo opravdu efektivně, je dobrá spolupráce mezi všemi stranami, které se na projektu podílejí. Je to však právě nedostatečná komunikace, která ve stavebnictví zůstává jedním z největších problémů. Jak ukazují zkušenosti společnosti PlanRadar, přední platformy pro digitální dokumentaci, komunikaci a reporting během výstavby a správy nemovitostí, špatná výměna informací vede ke zpožděním, dodatečným vícenákladům a dalším komplikacím. Nejasně nastavené procesy, nedostatečná dokumentace či chybějící vymezení odpovědností pak mohou mít za následek nutnost oprav i smluvní pokuty. Cesta, jak úspěšně řídit stavební projekty a uvedeným problémům se vyhnout, je jednoduchá: co nejvíce používat uživatelsky přátelské digitální nástroje, které zjednoduší každodenní procesy a komunikaci tím, že propojí všechny účastníky stavebního procesu a poskytnou přístup k relevantním informacím v reálném čase.