Projekt vznikl v roce 2013 a probíhá doposud, letos již 8. ročník. Soutěž byla navržena a provedena pro značku rybích výrobků Rio Mare od společnosti Bolton Czechia, spol. s r.o., patřící do skupiny Bolton Group. Cílem celostátní gastronomické soutěže je zvýšení povědomí o důležitosti konzumace ryb a jejich potřebných vitamínech, minerálů a esenciálních bílkovin, které by měly být součástí jídelníčků. Mimo jiné ukázat, že i konzervované ryby jsou nejen bohaté na nutričních hodnotách, ale také vhodné na přípravu jednoduchých, zdravých a chutných pokrmů jako třeba často opomíjených svačin.
SHRNUTÍ PROJEKTU
Soutěž Svačina roku s Rio Mare je určena pro studenty (jednotlivce) středních odborných škol se zaměřením na gastronomii a stravovací služby. Úkolem soutěžících je navrhnout a připravit originální, rychlou, moderní a zdravou svačinu s použitím produktů Rio Mare. Pokrm musí být kreativní, chutný a použitelný jako školní svačina.
POPIS REALIZOVANÝCH FÁZÍ A AKTIVIT PROJEKTU
Soutěž je dvoukolová. V prvním korespondenčním kole soutěžící posílají nafocené a popsané pokrmy, z kterých odborná porota vybírá 15 finalistů. V živém finálovém kole v moderním gastronomickém studiu účastníci připravují pokrmy před odbornou porotou. Nejlepší soutěžící získávají poukázku na odběr zboží do e-shopu a produkty Rio Mare.
PŘEHLED DOSAŽENÝCH VÝSLEDKŮ S DŮRAZEM NA DOPAD PROJEKTU NA PODNIKÁNÍ, OBCHODNÍ VÝSLEDKY A REPUTACI ZADAVATELE
Počet účastníků a počty mediálních ohlasů každoročně několikaprocentně rostou. Soutěž každým rokem splňuje svůj stanovený cíl a její velkou předností je vysoká míra mediální publicity vzhledem k vynaloženým finančním prostředkům. Průběh soutěže je po celou dobu trvání komunikován v médiích (celostátní, regionální a odborná média) prostřednictvím nástrojů public relations. Zúčastněné školy informují o soutěži na svých webech a sociálních sítích. V roce 2019 se do soutěže přihlásilo 160 studentů ze 47 středních gastronomických škol a 13 krajů České republiky. V posledním ročníku soutěže bylo dosaženo 170 mediálních výstupů v tištěných i internetových médiích. Novinkou 7. ročníku soutěže v roce 2019 bylo získání mediálního partnerství s Deníkem, VLTAVA LABE MEDIA a.s.