SK CZ EN

REKREAČNÍ NEMOVITOSTI SE NYNÍ POPTÁVAJÍ VE VELKÉM. LIDÉ HLEDAJÍ KOMFORTNÍ DRUHÉ BYDLENÍ V PŘÍRODĚ

Publikované dňa: 2. 11. 2020 14:49 LUXENT

Tisková zpráva, 2. 11. 2020 – Zatímco některé podnikatelské sektory se pod vlivem pandemie koronaviru zastavily nebo značně omezily, trh s nemovitostmi nikoliv. Mezi Čechy vzrostl především zájem o ty určené k rekreaci. Podle realitní kanceláře Luxent – Exclusive Properties lze pozorovat výrazný nárůst, ve srovnání s loňským rokem až na dvojnásobek.

Po zkušenostech s první vlnou epidemie se hlavně obyvatelé měst chtěli připravit na případné další omezení pohybu a začali tak shánět nové bydlení v přírodě. I díky změně přístupu firem a rostoucím možnostem vykonávat většinu práce z domova se lidé nyní stále častěji přesidlují do rekreačních oblastí, a to i na delší časové období. Mnohem raději totiž budou trávit nucený pobyt doma na zahradě než například v omezeném prostoru uzavřeného bytu bez balkonu.

Lidé hledají druhý domov
Největší změna nastala právě v plánech zájemců, kolik času v rekreační nemovitosti stráví. Mezi kupujícími převažují lidé, kteří ji chtějí dlouhodobě užívat víceméně jako druhou domácnost. Trend víkendového chalupaření pod vlivem pandemie koronaviru tak ustupuje. Cílem rezidentů se stalo trávit zde čas celoročně, především v souvislosti s omezením cestování. Mění se proto jejich požadavky a mnohem větší důraz kladou na míru pohodlí.

„Samozřejmě zůstává skupina zájemců poptávající standardní chatu a chalupu, u níž počítají s tím, že si kus práce udělají postupně sami. Zvětšuje se ale skupina lidí naopak upřednostňující vybavený apartmán s veškerým servisem, který tak umožňuje komfortní bydlení i více času na odpočinek a pobyt venku v přírodě," vysvětluje ředitel realitní kanceláře Luxent - Exclusive Properties Jiří Kučera.

Zcela novou klientelu pak tvoří ti, kteří před pandemií koronaviru o druhém bydlení ani neuvažovali. „Jedná se o lidi zvyklé jezdit do dražších exotických zahraničních destinací na dovolenou, kam nyní nemohou. Proto čím dál častěji inklinují k tomu, že si pořizují vlastní luxusní rekreační nemovitost v tuzemsku s komfortem, na který jsou zvyklí při svých pobytech v cizině," říká Jiří Kučera. Stoupá i podíl zájemců o rekreační bydlení jako investici. Koupenou nemovitost pak sami k rekreaci nevyužívají, nebo jen párkrát do roka, ale pronajímají ji dále jiným. Mají tak své peníze bezpečně uloženy a zároveň mají zajištěný průběžný příjem.

Nabídka nestíhá a ceny rostou
Při výběru každé nemovitosti hrají vždy roli osobní preference, očekávání a finance. U rekreačních obydlí teď platí, že do popředí se dostávají domy s velkými zahradami, kde bude možné vybudovat třeba bazén, mít soukromý venkovní prostor pro věnování se koníčkům, výběh psů apod. Zájemce neodrazuje ani vyšší cena. „Nabídkové ceny vzrostly meziročně v průměru až o 30 procent. A přestože bychom toto období mohli v širším ekonomickém měřítku pokládat za krizové, rekreační nemovitosti mizí velmi rychle. Například chalupa v Jizerských horách za 25 milionů z naší nabídky byla letos v létě prodána v podstatě okamžitě," popisuje konkrétní příklad z realitní kanceláře Luxent - Exclusive Properties její ředitel Jiří Kučera.

Nedostačující nabídka v nejbližší době zcela jistě nedožene enormní poptávku. „Domnívám se, že zájem pořád rapidně poroste. Navíc se rozprostírá po celém našem území, lidé ze všech koutů republiky nyní hledají své vytoužené bydlení u lesa. Lze tedy očekávat, že na trhu teď ke stálicím přibydou nové lokality, které dříve nebyly tak atraktivní," předpovídá vývoj Jiří Kučera.

Únik do přírody
Právě lokalita a dobrá dostupnost přírody jsou dalšími klíčovými kritérii při výběru. Plošně převažují horská střediska anebo rekreační zařízení u vodních ploch - k trvale nejvyhledávanějším místům patří Krkonoše, Jizerské hory, Klínovec nebo okolí Máchova jezera či Lipna.

V posledním zmiňovaném v současnosti vyrůstá luxusní komplex MOLO Lipno Resort, který kromě pětihvězdičkového hotelu s kompletními službami a soukromým beach clubem nabízí 91 exkluzivních bytů a penthousů. „I v takto specifickém a nadstandardním projektu, jako je MOLO Lipno Resort, pozorujeme nárůst prodejů o 25 procent, byť je na míru šitý nejvyšší cílové skupině. V současné situaci o něj projevují zájem především lidé, co by jinak nakupovali v zahraničí a neuvažovali o nákupu rekreační nemovitosti v Česku," uvádí Jiří Kučera z realitní kanceláře Luxent - Exclusive Properties, jež je exkluzivním prodejcem tohoto projektu. Dokončení bytové části se plánuje na 3. čtvrtletí roku 2021.


Realitní kancelář Luxent - Exclusive Properties působí na českém trhu od roku 2008 a za více než 10 let svého fungování se stala jedním z významných aktérů na trhu s exkluzivními nemovitostmi. Nabízí komplexní spektrum služeb od zprostředkování prodeje, koupě a pronájmu nemovitosti přes právní, investiční, finanční a projektové poradenství až po marketingové a analytické služby. Portfolio společnosti zahrnuje rezidenční, historické i komerční objekty. Za dobu své existence kancelář zprostředkovala prodej více než 1 000 nemovitostí. Součástí činnosti realitní kanceláře Luxent - Exclusive Properties je také spolupráce s developery. Mezi aktuálně nabízené developerské projekty patří například luxusní komplex MOLO Lipno Resort, rezidenční projekt rodinných domů v Klecanech u Prahy, exkluzivní moderní vily Na Meandru v Husinci-Řeži či atypická Rezidence 111 ve Vrchlabí, vznikající spojením a přestavbou historické vily a malé továrny.

Další informace:
Crest Communications

Marcela Kukaňová, tel.: 731 613 618, marcela.kukanova@crestcom.cz
Michaela Muczková, tel.: 778 543 041, michaela.muczkova@crestcom.cz
www.crestcom.cz; www.luxent.cz

Prílohy

Obrázky
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_areal.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_areal.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_01.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_01.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_02.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_02.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_03.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_03.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_04.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_04.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_05.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_05.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_06.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_06.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_07.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_exterier_07.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_01.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_01.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_02.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_02.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_03.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_03.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_04.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_04.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_05.jpg
Luxent_MOLO Lipno Resort_vizualizace_interier_05.jpg
Súčasní klienti
Referenční klienti
Crest Praha
Ostrovní 126/30, 110 00 Praha 1
tel.: +420 731 613 608
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: 2t9dhvu
Crest Ostrava
Tovární 537/8, 709 00 Ostrava–Mariánské Hory
tel.: +420 596 620 435 – 6
e-mail: zobrazit
ID datové schránky: tk7wthy
Crest Bratislava
Murgašova 3, 811 04 Bratislava
tel.: +421 904 283 825
e-mail: zobrazit
 
Sme členom Asociácie
Public Relations Agentúr (APRA)
od 28. júna 2005.
Sme držiteľom CERTIFIKÁTU CMS 3
(Consultancy Management Standard)
od 13. decembra 2007.
Jsme členem celosvětové sítě
PR agentur IPRN od března 2007.
Tuto organizaci reprezentujeme
v České republice a na Slovensku.