Obliba dováženého jídla dlouhodobě roste. Ale teprve současná pandemie ukázala, jaký má vlastně potenciál. Řada restaurací rychle zareagovala na zákaz klasického pohostinství tím, že začala nabízet jídlo s sebou anebo s doručením až domů. Podle březnových údajů společnosti Revolut zaznamenal třeba Wolt, který rozváží jídlo ve dvaceti zemích světa včetně ČR, 49% nárůst objednávek. Je zřejmé, že i když se po znovuotevření gastroprovozů část lidí vrátí zpět do kamenných restaurací, stále zde zůstane poměrně vysoké procento zákazníků, kteří si již zvykli na pohodlí a rychlost spojenou s dovážkou domů. Pro restauratéry se tak otevírá nová příležitost na trhu a současně i šance, jak opětovně nastartovat byznys. Ovšem jak ji využít, když současné gastroprovozy mohou narážet na kapacitní a další limity? Podle společnosti CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, jsou řešením tzv. cloudové kuchyně, které se již nějakou dobu prosazují v zahraničí.